Hi I'm         
Jeremy Jackson
 Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas porta orci ut nisi laoreet, eget hendrerit nisi sagittis. Nam rutrum, arcu vel pellentesque interdum, risus est sodales purus, sit amet congue felis felis non metus. Aliquam nunc ante, venenatis facilisis scelerisque in, vehicula sit amet mauris. Curabitur tempor ullamcorper porta. Quisque et massa in massa ullamcorpe .

 Consectetur id vel elit. Etiam eleifend urna ac mauris sollicitudin, eget porta enim fringilla. Morbi ultricies orci a bibendum varius. Nulla facilisi. Aenean sagittis pharetra augue, quis viverra leo fermentum consectetur. Pellentesque viverra dui vitae nisl blandit eleifend. Nam laoreet semper felis at luctus. Quisque eget commodo magna.

 Maecenas consequat quis magna pellentesque tincidunt. Suspendisse potenti. Quisque lacus sapien, suscipit a malesuada et, laoreet et eros. Mauris malesuada aliquet odio, in vulputate magna commodo sed. Phasellus non pretium elit. 
Kunskap
Om hur du lyckas med digital marknadsföring på egen hand
Content
Artiklar, filmer och podcasts
Börja kommunicera med raketbränsle
Ökar chanserna enormt för framgång online
Bäst content du kan göra för ditt varumärke
Bygg en publik, hitta idealkunder, skapa relationer och konvertera till lead eller kund
Det bästa knepet för att komma igång och skapa en bank av högpresterande content
Det bästa knepet för att komma igång och skapa en bank av högpresterande content

3 hemligheter för att skapa
video på löpande band
Video är eftertraktat.

De flesta vet att video ger många gånger bättre resultat i sociala medier.
Ändå är det få som gör video och de som gör video gör det allt för sällan.

Det största problemen entreprenörer har är att de inte har tid, erfarenheten och strategin för att komma igång.

Adam Timander
Contentmarknadsföring kostar 62% mindre än traditionell
och ger 3 gånger fler leads.
Det är dyrare att göra enskilda annonser, filmer, bilder på det gamla viset - att anlita en dyr byrå som lägger en enorm mängd tid på få bitar content.

Contentmarknadsföring, som är central i Tack Tack Medias system är billigare, producerar mycket mer content och är bättre för feedback om vad som faktiskt fungerar.
Varför content is king och
vad du har att tjäna på det
Bra mediainnehåll, eller content, är helt avgörande för om du kommer att lyckas med din digitala marknadsföring.

Begreppet content syftar till innehållet i den media som produceras. Det vill säga vad vi faktiskt skriver, pratar och berättar om i ett filmklipp, en bild, text eller podd.
 
Man säger att ”Content är king” och det är både sant och falskt. Content är inte king om det är dåligt content, men om det är bra, så är det verkligen king.
 
Utbilda eller underhåll dina följare
Bra content är antingen utbildande, underhållande eller både och. Det berättar en bra story. Den väcker känslor. Den är autentisk och äkta. Den ger framförallt ett värde till publiken/konsumenterna.
 Den ger så pass mycket värde att de faktiskt stannar upp i sitt scrollande, lägger sin dyrbara tid på att konsumera innehållet och får något positivt ut av det.
 
Vanligaste misstaget
Det vanligaste misstaget företag, organisationer, kändisar och alla andra som vill promota något på sociala medier gör, är att utgå från vad de själva vill uppnå, till exempel genom att uppmana till köp eller på något annat sätt be konsumenten om något.
 
Nyckeln är att ge först och mycket. Ge, ge, ge och sedan kan vi be.
 
Det är här kreativiteten kommer in. Här måste du hitta på kreativa idéer om vad ni som företag kan berätta och dela, som andra har värde av. 
 
Tänk Tv-program så kommer du långt
Det kan låta svårt men om vi återgår till tv-jämförelsen så se det som att ni gör små tv-program om det ni är passionerade över eller det ni är experter på. Berätta och undervisa konsumenten om något intressant om just era råvaror, metoder, människor, tekniker, idéer och så vidare.
 
Har man en restaurang kanske man en dag pratar om nördkunskap om rödbetor, allmän fakta om rödbetan i ett kort klipp på Instagram, som till exempel att den använts inom läkekonsten sedan medeltiden för predikament inom blod och matsmältning. Eller att den största rödbetan någonsin vägde hela 70 kilo. Bara som enkla förslag.
 
En idé är att filma när en eller flera maträtter tillagas. Alla älskar att se god man bli till…
En annan idé är att ha en längre ”show” där personalen får provsmaka flera olika förslag på framtida menyer. Eller så kanske ni varje morgon delar ett positiv uppmuntrande och peppande citat eller önskar era följare en fin dag.

Oändliga idéer för content
Börjar vi tänka från det här perspektivet blir möjligheterna oändliga.
 
Om vi kontinuerligt producerar bra content och använder kreativa metoder får våra konton att växa, stärker vi varumärket och ökar chanserna att konvertera följare till betalande kunder. 

Adam Timander
Vill du ha en demonstration över hur
digital marknadsföring skapar resultat i praktiken?
Hör av dig.
Hur du startar en podcast
på under 20 minuter
Om du gillar att prata och brinner för din nisch är podcast ett enormt bra alternativ för att bygga ett starkt varumärke, få massvis med uppmärksamhet och en aldrig sinande källa till content i övrigt.

Podcast är bland de bästa alternativen för dig som är seriös med content.

När jag startade en podcast back in the day - 2012, var det extremt klurigt att lösa. Vi var tre personer som sammanlagt lade över 100 timmar på att ens få podcasten publicerad på rätt sätt. 

Idag är det betydligt enklare. Du kan bokstavligen ha din podcast redo för publicering inom 10-20 minuter.

Kolla in videon för hur du gör för att komma igång.

Verkyget jag rekommenderar för att skapa en podcast:


Adam Timander
87% av kunderna säger att företag måste lägga mer energi på att skapa en bra kundresa som är konsekvent över alla plattformar
Designa och bygg ett system - en gång.
Skapa en väloljad maskin som är designad för att omvandla främlingar till kunder så effektivt som möjligt.

När du gjort det kan du rikta all din framtida annonsering och organsik trafik in i maskinen. Dina annonser kommer att prestera bättre än de någonsin gjort tidigare.

Ta vår hjälp för att skissa upp en plan för systemet och en strategi för hur ni ska attackera marknaden med moderna och effektiva metoder.

Hur du får resultat
med Facebook
Visste du att du genom några hyfsat enkla steg kan hitta din idealpublik på Facebook? Så här går det till:

Det finns många olika sätt att rikta in sig på specifika målgrupper i Facebooks annonsverktyg - Ads manager.

Möjligheterna är enorma. Facebook vet typ allt om oss, på gott och ont. Ur det goda perspektivet innebär det stora möjligheter för dig som vill marknadsföra dig där, och det vill du. 

Två av de metoderna för att hitta dina idealkunder på Facebook som jag tar upp idag. Båda kostar pengar hos Facebook men behöver inte vara särskilt dyrt:

1. Luska fram vilka du vill nå
2. Vaska fram guldkornen

Luska fram vilka du vill ha som fans

Den här metoden är straight forward: Vilka människor, eller vilken marknad vill du vinna förtroendet hos?
Säg att du säljer fotbollskläder, skor och bollar i en e-shop. Då är det en god idé att bygga upp två grundläggande kundgrupper att sikta in sig på: 

Män mellan 15-35 som är intresserade av fotboll.
Kvinnor mellan 15-35 som är intresserade av fotboll.

Det kreativa materialet, alltså bilden, texten eller videon anpassar du då efter respektive grupp:
”Spelar du fotboll och söker de hetaste skorna till låga priser?” tillsammans med en bild som tilltalar killar respektive tjejer.

För ännu bättre resultat delar vi upp det i ännu fler kundgrupper där vi lägger till geografi.

“Bor du i Skellefteå, spelar fotboll och söker de hetaste skorna till låga priser?

Här är det bara fantasin som sätter gränser. Ju mer specifika grupper med skräddarsytt material som tilltalar deras identitet desto större är chansen att de tar sig tid att lyssna.

Nu är det bara att jobba på med att bygga upp förtroende bland de här grupperna med värdefull content. När det är dags för köp är ni deras go to-butik.

Vaska fram dina guldkunder

En fantastisk metod för att hitta personer som redan är intresserad av det du säljer och som med stor chans går att konvertera till betalande kunder är metoden att vaska fram guldkornen.

Så här funkar det:

1. Köp annonser som ska visas för så bred grupp som möjligt inom din marknad. Självklart kan vi välja bort de vi vet är osannolika kunder baserat på exempelvis ålder eller kön. Vi skapar sedan en annons med ett högkvalitativt videoklipp vars enda syfte är att ge värde genom underhållning eller utbildning. Varför inte göra det enkelt och ladda ned en film från Youtube (som är kopplad till din din bransch och inte är upphovsrättsskyddad) som har fått många visningar?
Eller ännu bättre, en film där du undervisar dem med svaren på de vanligaste frågorna ni får i butiken, eller tre intressanta fakta om X osv.

2. Samla statistik. När annonsen pågått under en viss tid kommer du att få statistik på hur det har gått. Återigen, syftet var att nå så många som möjligt. Av alla användare som annonsen visas framför kommer en stor del bara ha scrollat förbi utan att konsumera innehållet. Men en viss del har sett mer än 3 sekunder. Vissa har sett över 50%, vissa över 75% och vissa har sett hela filmen från början till slut. De sistnämnda kategorierna är dina guldkorn. Du har hittat dem! Grattis!

3. Skapa en ny annonskampanj med en säljkampanj med ett schysst (riktigt schysst) erbjudande. Använd Facebooks verktyg till att bara visa den här annonsen för de som sett säg 75% av förra filmen eller mer. Dessutom har de fått kännedom om dig och förtroende har byggts. Annonsen bör innehålla en “Call to action” med en länk till den plats dit du vill skicka dem. Ex: Köp nu (länk till e-butik).

Båda metoderna blir ännu bättre om du kan ha is i magen och ge dem mer värdefullt material (media) innan du säljer till dem. Då byggs mer förtroende och uppskattning upp.

Adam Timander
Vill du ha en egen (gratis) strategi för hur du gör allt det här? 
Hör av dig.
Nyckel för att själv skapa mycket content - på kort tid
Det enkla svaret: GÖR DET ENKELT FÖR DIG SJÄLV. 

När jag var journalist fick jag lära mig att innehållet är det centrala, inte kvalitén på produktionen.

Självklart är hög produktionskvalité prioriterat, men innehållet - vad som berättas, är alltid överlägset viktigast.

Det här gälelr även för entreprenörer och varumärken som vill bygga nå ut.

Gör det inte så krångligt, ha inte för hög ambition om kvalité!

Det viktigaste är att bara börja skapa. Berätta något, ge tips, utbilda dem med din expertis, underhåll dem... Det här bygger värde.

Oroa dig om kvalitén senare. Den är inte avgörande.

Adam Timander
Genom att använda Video på landningssidor/hemsidor, ökar konverteringsgraden med 86%!

Rubriken säger allt - Video är avgörande för en framgångsrik digital närvaro som konverterar.
Podcast: Tips för att börja publicera NU i sociala medier
Du vet om att ditt företag skulle tjäna på att ha mcyket mer content i sociala medier, men hur kommer du igång - direkt här och nu?

Adam Timander
Vill du kickstarta din digitala marknadsföring?
Vi hjälper dig med alla delar från strategi, design, uppbyggnad och underhåll/trafik.
Tack Tack Media | Copyright © 2020 | Alla rättigheter reserverade